torstai 8. syyskuuta 2016

Lomareissu osa 3.

Matka jatkuu...

Portugaliin

Tästä pääset aikaisempiin lomareissu postauksiin  KLIK Osa 1. ja KLIK Osa 2.

10 päivän lomareissu ja neljä maata.

Portugal

Aamulla Sevillasta Ilmari netin kautta varasi meille   yöpaikan ja kun pääsimme hoteeliimme niin laukut heitettiin huoneisiin ja lähdettiin kävelemään rantakatua pitkin hienossa aurinkoisessa säässä.

Ekana oli ajatus, että kävelemme uimarannalle, mutta sitä rantaa ei sitten tullut vastaan, joten Ilmari haki suosiolla auton. Hyvä niin...olihan sinne varmaan ollut viiden kilometrin matka kävellä ja vielä varvas sandaaleilla.

Auto jätettiin tien raunaan ja rannalle meni puinen kävelysilta.

Välillä oli kiva oikassa ja ollaa vaan.

Illalla peili selfie ja ulos syömään. Eipä tullut meikattuakaan koko reissun aikana eli menin ihan naturel linjalla.

Mentiin aivan ihanaan buffet paikkaan syömään. Siellä oli  ihania kalaruokia, joita otin ekana näin alkupaloiksi. Pääruoaksi lihaa ja vielä jälkkärit päälle.Pöydät notkui kaikkea kivaa syömistä. Oli kyllä kiva paikka ja sai kyllä vatsan täyteen. Aikuisilta buffetti maksoi 15 euroa ja lapsilta 7 euroa.Muista herkuista ei tullut kuvia räpsittyä. Piti antaa muillekkin ruokarauha.

Ulkomailla parasta lämpimät illat ja käyt ulkona syömässä ajan kanssa. Iloiset ihmiset ja kaupat ovat auki ilta myöhään.

Aamulla auto starttasi kohti Cabo De S. Vicenteä, joka on Portugalin läntisimpiä niemen kärkiä. Matkaa tänne oli n. 250 kilometriä.

Maisemathan oli hienot, pieni tuuli oli koko ajan ja turisteja oli paljon liikkeellä.

Oonalla oli vissiin välillä tankotunteja ikävä, kun joka paikassa piti aina roikkua :)

Erilaisia käsitöitä ja koristeita oli myynnissä. Pari koristemunaa ja lampaanvillasta tehty poncho tarttui itelle mukaan.

Pari yötä olimme Portugalissa ja...

...pari kertaa kävimme uimarannalla polskuttelemassa

Bye bye Portugal

Aamulla aamupalan jälkeen lähdimme ajamaan koti Espanjaa , joka olikin reissumme pisin ajomatka, nimittäin n. 400 kilometrin matka.

Perille kun päästiin, veimme tytöt vesipuistoon koko päiväksi ja me aikuiset lähdimme ostamaan lauttalippuja Marokkoon ja kävimme samalla katsomassa mistä lautta lähtee.

Lauttaliput takataskussa ja tytöt haettu vesipuistosta menimme käymään ostoskeskuksesta, josta löytyi mm:ssa edullinen...

Primarket. Ite ostin vain parit trikoohousut 3 euroa/kipale. Muilla oli vähän enemmän kasseissa vaatteita.

Kahvilan tuolit olisi voinut kyllä  kaapata kainaloon :)

Aamulla  emme vielä suunnanneet Marokkoa kohti, vaan  kohti  Gibraltaria.

Rajalla oli  ekana passintarkastus

Tien päällä meni ihan oikea lentokenttä

Gibraltar on Britannian merentakainen alue. Se sijaitsee Pyreneiden niemimaan eteläosassa Espanjan rannikolla Gibraltarinsalmessa. Sijainti on strategisesti tärkeä, koska Gibraltarinsalmi on Atlantin jaVälimeren välissä, ja se erottaa toisistaan Euroopan ja Afrikan.

Pari puhelinkoppia  tuli nähtyä, mutta  ei yhtään taksia tai kaksikerroksista punaista bussia.

Valuuttana on Gibraltarin punta, mutta monissa paikoissa kävi pieni summa myös euroja.

Vaijerihissillä ylös ja katsomaan serkkuja...

Yksi apinoista oli käynyt kahvilasta nappaamassa itelle karkin tai sitten ottanut jonkun lapsen kädestä. Laukkua ja kameraa sai kyllä pitää kiinni lujasti.

Laukkua näköjään oikein kunnolla vartioin. Yhden miehen olkapäille hyppäsi apina ja alkoi repun vetoketjua aukaisemaan ja yritti taskusta sieltä ottaa lompakon. Mies ei huomannut tilannetta yhtään, ennen kuin mie varoitin sille siitä. Säästi mies lompakkonsa.

Oona uskaltautui mennä ihan viereen. Mie heti ajattelin, että varmaan nappaa neidin kädestä kännykän.

Yhteiskuva ja vielä selfie. Hyvä asento apinalla, heh :)

Toinen jo kyllästyi poseeramiseen.

Perhe kuva, pikkuisesta ei näy kuin käsi <3

Hellyttävää!

Kun päivän reissu oli vietetty Gibraltarissa, niin
pitkän päivän jälkeen suuntasimme kauppaan ja ostimme ison kasan herkkuja, jotka nautimme huoneessa.

Seuraavaana aamuna lähtikin aikaisin lautta kohti Marokkoa.Kello näyttää olevankin 06.19.

Vajaan parin tunnin lautta matka Marokkoon oli edessä ja uudet seikkailut.

Marokosta tulikin varmaan eniten otettua kuvia, varmaan just sen kulttuurin takia. Tuli käytyä sellaisissa paikoissa mihin ei oltais välttämättä ite osattu edes mennä. Saimme kahden päivän seuraksi ns. paikallisen matkaoppaan, joka vei meitä joka paikkaan.

Yksi lomareissu postaus on vielä tulossa eli Marokosta ja se lupaamani arvonta on tulossa lähi aikoina.

Halit täältä!!!

1. Ihana postaus ja niin mielenkiintonen!
    Hauskoja nuo pikku apinat ja aivanko ihmiset juuri poseeraavat :)
    Upeita paikkoja oletta kyllä nähneet!

1. Kiva kuulla :) Apinat kyllä olivat vekkuleita. Yksi apina läpsäs Ilmaria pohkeeseen kun käveli ohi. Pari kertaa näin kun hyppäsivät yhden naisen ja miehen olkapäille ja olivat heti repun taskujen kimpussa, aukasemassa vetoketjua. Sai kyllä laukusta pitää huolta.Olivat tottuneet turisteihin. Marokosta onkin tulossa mielenkiintoisia kuvia sitten myöhemmässä postauksessa. Kivaa viikonloppua sinne <3