perjantai 2. syyskuuta 2016

Lomareissu osa 1.

Reilu viikko sitten palattiin 10 päivän lomareissulta ja käytiin neljässä eri maassa eli Espanja, Portugali, Gibraltar ja Marokko. Lomareissuhan meni siihen saakka hyvin kun päästiin kotiin, kaikki saatiin reissulta Kampylobakteeri. Tytöt säästyivät vähemmillä oireilla ja Ilmarilla meni ohi oireet muutamassa päivässä. Ite en ole vieläkään oikein kunnossa, vatsaa vääntää ja kramppaa välillä sekä vatsa on kuin olisin 6 kuukaudella raskaana. Oireet saattavat kestää usemman viikon, ei kiva :(.

Lomareissuhan alkoi siitä kun autolla ajettiin ekana Helsinkiin ja oltiin siellä eka yö. Seuraavana aamuna kello jo herätti meidät ennen neljää ja kone Malagaan lähti jo seiskan maissa. Perillä oltiinkin sitten jo hyvissä ajoin. Meillä oli sieltä auto vuokrattuna, joten ensimmäiseksi lähdettiin kentältä ajamaan kohti Caminito Del Reytä, kentältä oli n. tunnin ajo matka.

Matkan varrella oli upeat maisemat ja ulkona mittari porotti +38 astetta. Onneksi autossa oli ilmastointi.

Meillä oli mukana myös Oonan ystävä Emmi ja oli kyllä tosi kiva kun oli Oonalla kaveri mukana. Otetaan kyllä toistikki ja kaikki meni paremmin kuin hyvin koko loman ajan.

Perillä kohteessa ja olipa siellä "pari muutakin". Porukkaa oli kyllä kovasti, olihan lomakuukausi meneillään Espanjassa.

CAMINITO DEL REY

Maailman vaarallisimpana pidetty suljettuna ollut vaellusreitti Caminito Del Rey, kuninkaan polku, on vaatinut 2000-luvulla n.10 kieltoja uhanneen ihmisen hengen. Nykyään rakennettu uusi ja turvallinen reitti sijaitsee pääosin heti vanhan päällä, joten vertaileminen entiseen on helppoa. Maisemat ja luonto on upeaa, joten unohtaa täysin kuinka korkealla sitä ollaan.

Liputhan tänne piti varata netin kautta ja Ilmari niitä parin viikon ajan seuraili, koska aina liput olivat menneet.Sitten yx kerta tärppäsi, mutta vain kolmelle. Mie lupasin uhrautua ja jäädä pois. Harmitus oli tietenki suuri :(

Lähdettiin kuitenkin Ilmarin kanssa kävelemään 1,5 kilometrin päähän lipun osto paikalle, että jos saatais liput. Ite ajattelin, että otan naisten taktiikan peliin eli tunteet :). Välillä meitä tuli vastaan roskien kerääjä ja sanoi, että kaikki liput ovat menneet tälle päivälle. No, ei kuitenkaan käännytty takaisin ja en vieläkään ollut luovuttanut. Päästiin lippukassalle ja selitettiin huonolla Englannin kielellä, että meillä kaikilla muilla on liput paitsi mulla sekä olemme Suomesta saakka tulleet. Kaksi lippua heillä sitten oli, mutta nekin oli ns. varattu jo kahdella. Käskivät tulla uudestaan, jos nämä kaksi eivät tulekkaan lunastamaan lippuja. Kirjoittivat yhteen lippuun minun nimen ja sanoivat, että se on sitten sulle jos eivät tule lunastamaan lippua.

Sillä aikaa kun me oltiin lippuja kyselemässä, niin tytöt jäivät uimaan näihin hienoihin maisemiin.

Vaellusreitti lähti paikallista aikaa neljän jälkeen, joten lähdettiin hyvissä ajoin jo lippupaikalle ja jännitettiin että saanko liput. Käveltiin vähän pitempää reittiä nyt lippukassalle, että näkee toisenlaisia maisemia.

Jeeeee... Mie pääsin kuin pääsinki!!!

Liputhan eivät tänne olleet kuin 11,50€, joka sisälsi bussimatkan takaisin. Annettiin vähän extraa kassaneidille, kun oltiin niin onnellisia kun pääsin mukaan.

Opas kertoi paikan historiasta ja muutenkin reitistä. Kuvat kertokoon puolesta! Mittasuhteet  kuvissa ei  tule oikeuksiin.

Laitan loppuun mistä voi kysellä lippuja. Suosittelen ilman muuta käymään täällä, ihan huikea kokemus. Tietysti jos on korkean paikan kammo, niin kannattaa ehkä sitten jäädä pois.

Lasista rekennettu näköalatasanne on kuvatuin kohta. Lasin läpi näkee n. 50 m alempana olevan joen pohjalle.

Muutaman uhkarohkean muistolaatta. Näitä on ollut useampikin, mutta uhrien omaisten pyynnöstä ne on poistettu.

Kypärää ja laukkua sai tosissaan pitää kiinni, tuuli otti sen verran riippusillalla.

Onnellisesti perillä reilun kahden tunnin vaelluksen jälkeen ( Matkaa kertyi n.12km). Tytöilläkin taisi kännykkään muutama kuva  tulla otettua.

Toivottavasti sait kipinän näistä kuvista ja täältä osoitteesta voit tilata liput vaellusreitille. Suosittelen!!!

http//www.caminitodelrey.info/en/ Lipun hinta on vain 10 euroa. Olisin voinut tästä maksaa enemmänkin, onpa paljon turhempaanki maksettu enemmän.

Nyt pitää suunnistaa työmaalle ja minun työpaikan kadulla on kansainväliset markkinat, kerrankin täällä meilläpäin säpinää. Huomenna ajattelin ajan kanssa käydä ja ehkä jotain maistijaisia taas ostaa. Viime vuonna täällä oli eka kerran markkinat ja on hienoa kun järjetivät uudestaanki :) Ilma vain ei nyt ole kaksinen.

Palataanpas taas!

1. Upeita kuvia ja paikkoja, missä olette käyneet ja hui kauhea tuota korkeaa paikkaa!!! Inhottava vain tuo pöpö, minkä saitta, toivoma että parannut äkkiä :)

Iloa viikonloppuun <3

1. Joo maisemat eivät olisi voineet olla paremmat :) Huippu kun kaikki pääsimme tuonne. Välillä tosi hyvä olo, ettei ole mitään ja välillä vatsa ihan ihmeellinen. Olen kyllä syönyt kaikkea ns. epäterveellistä ko tuntuu että koko ajan nälkäkin. Pizzaa, tortilloja, pähkinöitä, jätskiä ja kakkuja...ehkä olisi pitänyt vähän terveelisempi vaihoehto. Tekee vain mieli kaikkea ns. epäterveellistä???

2. No huh, mitkä hurjat paikat ja niin hienot.

1. Oli kyllä hienot maisemat. Voi kun haluttais taas lähteä jonnekkin lämpimään, kun näitä kuvia kattelee :).