keskiviikko 21. helmikuuta 2018

Uudet työkuviot

Vuoden lopussahan mulla loppui työsoppari isossa kerrostaloprojektissa. Projekti kesti omalta osaltani 1 1/2 vuotta. Nyt suuntana uudet työkuviot ja "vähän" erilainen työ.

Kerroinki edellisessä postauksessa uudesta työkuviosta ja lupasin palata aiheeseen.



Teen tällä hetkellä henkilökohtaisen avustajan hommia Sannalle,30-40 tuntia kuukaudessa. Työnkuvaan kuuluu kaikki arjen apu mitä Sanna tarttee arjen askareissa, kodin sisällä ja ulkopuolella . (lupa kysytty Sannalta julkaisuun) Meitä on tällä hetkellä yhteensä neljä avustajaa. Sannan olen tutustunut kirppis sivun kautta n. 3 vuotta sitten, kun myin hänelle puisen joulukuusen ja siitä saakka meidän ystävyys on säilynyt ja syventynyt <3. Siinä on sellainen sinnikkö nainen, että monesti omat  vaivat ja huolet ovat pieniä.



Rommi koiran ulkoiluttaminen kuuluu mm:ssa työtehtäviin ( Taustalla näkyy muuten kerrostaloprojekti missä olin viimeksi töissä). 


Miten muuten päivät ovat kuluneet ?

Nyt kun luonnollisesti on enemmän aikaa, kun ei ole joka päivä töitä...olen antanut itselle enemmän aikaa.

Oonan kun olen aamulla vienyt  kouluun, niin olen samalla herännyt myös itsekkin ,etten ole mennyt takaisin sänkyyn....vaikka houkutus olis  kyllä suuri.  Olympialaisia on tietysti tullut katottua, lähinnä nyt hiihtoa ja jääkiekkoa sekä Remppa ja Muutto ohjelmasta on tullut yksi suosikki ohjelma. Odotanki innolla uutta Kotoilu sarjaa. Samalla kun oon kattonut televisiota, niin olen ottanut hierontatuolin esille ja nauttinut savinaamio kasvoilla hieronnasta. 





Eilen tein kotona jalkahoidon ja lakkasin punaiseksi varpaat eli kesävarpaat olis nyt kunnossa :) Arjen pieniä nautintoja. Kun pidät itsestä hyvää huolta, niin osaat pitää myös muistakin...näinhän se monesti menee.



Aurinko on nyt useampana päivänä paistanut ihanasti ja valon määrä on sisälläkin huomattavasti lisääntynyt. Nytki paistaa aurinko, mutta pakkasmittari näyttää -20 astetta. Taidan silti pysyä sisällä ja säästää näitä minun vetisiä silmiä ilta lenkkiä varten.



Arjen pieniä nautintoja on löytää pakkasesta vielä muutama torttulevy ja tekassa kaneliomena tortut. Maistuipas taas niin makealta, namskis.


Eilen siivosin keskikerroksen eli ei ihan lasikotteluksi ole tämä kotona oleminen mennyt. Pyykkikone on melkein joka päivä laulannut ja kasa silittämistä odottaa vierasmakkarissa eli normi kotihommat jatkuu edelleen. Pientä karsimista olen tehnyt kotona sisustuksen suhteen, himmeli ja kranssit on viety varastoon.

Huomenna aattelin testata makkariin vähän uutta ilmettä pienillä muutoksilla ja varmaan laitan kuvia teillekkin tulemaan.




Mitä  sinulle kuuluu?










5 kommenttia:

  1. Välillä on mukava hemmotella itseään. Sulla on tosi kauniit värit varpaissa, mä laitan kans kesäksi ton väriset.
    Mukavia hetkiä uuden työn kanssa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Itsensä hemmottelu tahtoo kyllä unohtua, mutta nyt olen ottanut ns. itseä niskasta kiinni ko ei voi enää laittaa ajan puutteen piikkiin :) Punainen on ys lemppari väri varpaitten kynsissä, muuten ei väri kauheasti innosta kuin kynsissä .). Kesää odotellaan. Kiitos ja työ on kivaa ja erilaista mitä on ennen tehnyt :)

      Poista
  2. Kivan tuntunen työ ja mukavaa, kun jää aikaa itelleki välillä, se on niin tärkeää! Vois tehä itteki joskus jalkahoidon kotona, tulis tarpeeseen.
    Mukavaa loppuviikkoa sulle <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos SAri. Työ tuo kyllä kivasti arkeen sisältöä, kun vain muistaisin etten ala liikaa miettimään ja murehtimaan asioita...tiedän etten voi välttyä tästä. Mulla oli ko santapaperia jalkapohjat, ihan kauheat...yhden kerran elämässä olen käynyt jakahoitajalla...näitä pitää tehdä kylä säännöllisesti kotona lisää...on niin ihanan pehmeät jalat nyt :) Samoin sinne ihanaa loppu viikkoa ja kiva kun tänään alkaa uusi Kotoilu sarja. Odottanutkin uusia sisustus/remontti ohjelmia :)

      Poista
  3. Ihanaa että olet nauttinut henkilökohtaisen avustajan työstä. Minäkin olen sitä harkinnut, uskon että olisi antoisaa. En tiedä, mistä lähtisin etsimään työpaikkaa. Oli kiva lukea, kiitos tästä. https://www.avustaja.fi/meille-toihin/

    VastaaPoista