maanantai 15. lokakuuta 2018

Syksyksi vaatteita




Vaatepostauksella jatketaan.


Lupailin aikaisemmassa  kesän vaatehankinta postauksessa, että teen myöhemmin postauksen syksyn vaatehankinnoista. Vaatehankinnathan  on tehty kirppareilta, niin kuin kesänkin. Kesän vaatepostaukseen pääset kurkkaan tästä KLIK.


Nyt ollut monta päivää ihan mielettömän lämpimät kelit eli on hyvin tarennut hameella, sukkahousuilla ja neuletakilla. Ihanaa kun kelit vain jatkuu ja jatkuu lämpiminä. Ite en kauheasti tykkää talvesta, kun olen semmonen vilukissa. Kevät talvea sitten odottelen innoissaan, kun räystäältä alkaa tippuun vesi ja aurinko alkaa paistamaan. Tietää, että kesä on tulossa :).







Tiger of Sweden merkkisen neuletakin ostin fb-kirpparisivun kautta 15 eurolla, on ihanan lämmin myös pitää näin lämpöisellä ilmalla ns. takkina. Takaa helma on vähän pitempi. Katoin netistä, että nämä maksaa uutena lähemmäs toista sataa euroa. Takki oli tosi hyvässä kunnossa, ei nukan nukkaa missään.




Päällä mulla on myös kirpparilta ostettu farkkuhame. Marimekon raitapaidan olen ostanut uutena ja nyt siitä oli tullut uutuutena kullanvärisellä tekstillä painatettu paita. Tiesitkö, että tänä vuonna Marimekon raitapaita täyttää jo 50 vuotta? Tämä on muuten elämäni ensimmäinen Marimekon raitapaita. Tytöille olen näitä ostanut kun olivat pieniä ja sama koskee myös Marimekon pallopaitoja ja osan olen säätänytkin, jos joskus saan lapsen lapsia :). Kestävät siis aikaa.







Kauniin  pitkän tumman vihreän paidan löysin kirpparilta n.4 eurolla ja värin puolesta näitä voi pitää myös näitten oranssisten samettihousujen kanssa ( Kuva alla).





Housuista maksoin 3 euroa.




Housuja olen pitänyt raidallisen Helly Hansen takin kanssa sekä kirpparilta löydettyjen kenkien kanssa. Kengät on Vagabondan ja näistä maksoin 5 euroa. Kengät oli tosi hyvässä kunnossa ja harvoin ostankin kenkiä kirpputorilta, koska mulla on niin ronkeli jalka. Nämä ovat olleet kyllä hyvät jalassa, ei moittimista ja värikin nappi.





Pari takkiakin on uutta. Tämän Danwearin takin  sain kaverilta karkkipussia vastaan. Tässä oli vetoketju mennyt rikki. Takki on kevyt untuvatakki ja väri on harmaa musta. Uutena takki maksaa n. 130-150 euroa.










Toinen takki on Peak Performancen vähän paksumpi untuvatakki. Tästä maksoin 60 euroa. Uutena takki maksaa n. 300 euroa. Valkoinen väri vähän mietitytti, että kuinka kauan pysyy puhtaana? Takkia olen nyt muutaman kerran pitänyt ja tietysti olen jo  Öhöm, helman sotkenut. Olen kirppareilta kattonut takkiin terrakotan tai sinapinkeltaisen  värisiä toppahousuja, mutta vielä ei ole tärpännyt. Tumman ruskeat ja mustat löytyykin kaapista, mutta olis kiva saada jotkut pirteän väriset takin kaveriksi.






Syksyn sisustuksessa ja vaatteissa toimii aika pitkälti samat värit <3
Tästä koko vaateläjästä maskoin yhteensä 87 euroa, ei paha. Kaupasta uutena ,ehkä olisin nippa nappa saanut nuo Vagabondan kengät?


Onko siellä tehty hyviä hankintoja kirppareiden kautta?


Minusta kirpputoreilta löytää tosi hyviä ja edullisia vaatehankintoja. Tietysti vaatii kärsivällisyyttä käydä niissä useasti ja seurata aktiivisesti  myös eri kirppisivuja. Maltti näissäkin on valttia, ettei kohta kaapit pursua vaatteista ja ei käy niin, että ostin ko halvalla sain .)












2 kommenttia:

  1. Onnittelut hyvistä löydöistä!!!
    Tuo sinapin väri ihastuttaa aina vain enemän, muttei ole ainakhaan ennen mulle oikein käyny, häätys kokkeila vielä, jos naamma on vaikka muuttunu, ko vanhentunu??

    Ite löyän harvoin kirpparilta vaatteita, viiminen löytä on ollu marimekon essu :)

    Kivvaa viikkoa sinne <3

    VastaaPoista
  2. Kiitos Sari <3

    Sinappi on minun väri tai yleensä kaikki syksyn värit :) ja varmasti sulle sellainen vähän vaaleampi sävy passaa kun olet vaalea. Mulle taas pitää olla murretut sävyt, ei kovin haaleat.

    Mieki kerran löysin 1 eurolla Marimekon Unikko essun. Oli laitettu ale hintaan.

    Samoin sinne kivaa viikkoa <3...muuten se kesän kokoontuminen nyt jäi, pitää yrittää ens kesänä uudestaan tai sitten joulun jälkeen ko kaikilla hässäkät rauhoittuneet :)

    VastaaPoista